Proč má i takové jméno, jako je Procházka, stále problém sehnat opravdu velké sponzory

Procházka




MMA už je nějakou dobu hodně na vzestupu. Ve světě je to díky UFC a v srdci Evropy díky organizacím jako KSW nebo OKTAGON MMA. Právě žlutočerné stáji se daří bojové sporty šířit daleko za hranice klasické MMA bubliny. I přesto, že stále probíhá osvěta, jejímž poselstvím je to, že bojovníci nejsou vymlácené hlavy, ale elitní sportovci, kteří podávají vrcholové výkony, je těžké do hry přitáhnout velké sponzory, což se týká i tak velkého jména, jako je Jiří Procházka.


 

Procházka asi bude proti! Ankalaev má sebevědomý vzkaz pro UFC ředitele Whitea

„V této oblasti je to těžké z toho důvodu, že nám vždycky všichni říkají, že jsme si vybrali blbý sport. Kdyby Jiří hrál tenis či fotbal a dosáhl podobné úrovně, třeba na olympiádu či různá mistrovství světa, tak by to bylo úplně jiné. Tenhle sport je založený na boji a krvi. Je nutno říct, že lokálně to stále má devadesátkovou nálepku gangsterů a podobně. V tomhle je to složité.

Ale musím říct, že se to poměrně povoluje. Dneska mladí kluci, co se věnují MMA, jsou profesionální sportovci a není to o tom, že to jsou kluci z posilovny, co se poperou na diskotéce a stojí celý život na vratech. Jednoduché to není ani pro většinu firem.




  

Některé z nich mají lokálně nastaveno, že se s takovými sporty nemohou spojit, byť by třeba chtěli, protože je zajímá Jiří nebo MMA jako celek. Co je třeba zajímavé, je role motivátora. Firmy si tajně Jiřího zvou na nějaké motivační debaty s vysokými manažery. To se poměrně daří, byť to jsou firmy, které ho nemohou sponzorovat, protože pro jejich PR by to bylo smrtící. I kvůli tomu z toho nemohou udělat veřejnou věc,“ rozpovídal se pro Sport.cz manažer a PR specialista Matěj Kretík.

Podle jakých kritérií si Jiří sponzory vybírá? „Máme několik jasných kritérii, které nám zájemce extrémně vyfiltrují. Na začátku jsme si stanovili brutální mantinely, což znamená kredibilitu společností či roční finanční ohodnocení. Na začátku mám v tomhle pevnou ruku, následně probíhá poměrně dlouhé jednání o tom, jak má smlouva vypadat. Klasické náležitosti. Tím, že chceme dlouhodobé partnerství, tak to je pro nás další významné kritérium. Jednorázově to neděláme. A když se ve své mentální fázi dostanu tam, že parametry smlouvy dávají smysl, tak se jdeme bavit s Jiřím, zda je to i za něj adekvátní. Tady už žádné ne nebývá, protože filtr je nastavený už od začátku. Odpad, který by Jiří neschválil, se už jednotlivými fázemi odstřihl.“




Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *